Over het materiaal en gebruik van onze producten

Ja, de Otium-collectie is bestand tegen winterse temperaturen en extreem weer. De potten zijn dubbelwandig: de luchtlaag tussen beide wanden beschermt planten tegen vorst én hitte. Onze potten zijn ook onbreekbaar en kleurvast.

Gewoon met een zachte doek en een beetje zeep. Tip voor witte potten: zet ze regelmatig in direct zonlicht. Zo behouden ze langer hun helderwitte kleur.

Ofwel van gerecycleerde kurk, ofwel van ‘virgin plastic’: plastiek zonder onzuiverheden dat zich leent voor de uiteenlopendste toepassingen.

Elk product is uniek. Zo gaat dat als je met natuurlijke en gerecycleerde materialen werkt.

Klachten en garantie

We doen er alles aan om uitstekende kwaliteit te leveren, zowel qua producten als service. Ben je toch niet tevreden? Dan zoeken we zo snel mogelijk uit wat er is misgegaan. Nadat we je klacht hebben onderzocht, brengen we je schriftelijk op de hoogte van onze bevindingen. We streven altijd naar een passende oplossing. Wijzen we je klacht toch af? Dan lichten we uitvoerig toe waarom we dat doen.

Via e-mail aan sales@otium-design.com. Geef een duidelijke omschrijving van je klacht, voeg het aankoopbewijs toe en een of meer foto’s van het product om je klacht te staven.

We doen er alles aan om enkel producten in topconditie te leveren. Loopt er uitzonderlijk toch iets mis, bijvoorbeeld tijdens het transport of het gebruik? Dan kan je aanspraak maken op de garantie. Let wel: je bent wettelijk verplicht om ons binnen de twee maanden na de vaststelling van een gebrek op de hoogte te brengen. Valt het gebrek onder de garantievoorwaarden? Dan zorgen wij voor een gratis herstelling of vervanging.

Op de meeste van onze producten geldt twee jaar garantie. Ontdek je een gebrek of probleem? Laat het ons zo snel mogelijk weten. Voeg zeker een kopie van je aankoopbewijs en een of meer foto’s toe.

Duurzaamheid en onderdelen

Plastic gaat ontzettend lang mee zonder kwaliteitsverlies. Zo geniet je langer van je Otium-product. Mooi meegenomen: Otium-producten kunnen tegen vrieskou en Uv-licht. Door hun lichte gewicht verplaats je ze makkelijk.

We hebben meestal reserveonderdelen op voorraad. Laat ons weten over welk product en welk onderdeel het gaat. Dan zorgen wij voor een snelle vervanging. Klik hier om contact op te nemen met ons.

We hebben meestal reserveonderdelen op voorraad. Laat ons weten over welk product en welk onderdeel het gaat. Dan zorgen wij voor een snelle vervanging. Klik hier om contact op te nemen met ons.

Bestelling en betaling

Ofwel online in onze webshop, ofwel bij een van onze verkooppartners.

Jij kan er zelf niets meer aan veranderen. Maar als je nog geen verzendbevestiging hebt ontvangen, kunnen wij je bestelling misschien nog aanpassen of annuleren. Het hangt af van de verwerkingsstatus. Eens je bestelling is verzonden, zijn wijzigingen sowieso niet meer mogelijk. Neem meteen contact op met +32 9 280 78 80 voor meer informatie

Iets gezien wat je bekoort? Klik op de knop ‘in winkelwagen’ om het artikel toe te voegen aan je winkelmandje. Je item blijft in het winkelmandje terwijl jij eventueel verder winkelt. Daarna klik je op ‘bestellen’ en volg je de verschillende stappen: gegevens, verzending, betaling en controleren. Je ontvangt een bevestigingsmail nadat je deze procedure hebt afgerond.

Jazeker. Neem contact op met ons en vermeld het ordernummer en je adresgegevens. Je ontvangt snel een kopie van je factuur via e-mail.

Verzending, levering en retourneren

Oeps, vervelend! Contacteer ons meteen, en wij zorgen voor een snelle rechtzetting.

Het zou kunnen dat je bestelling in twee delen wordt geleverd. Is dat het geval? Dan ontvang je in principe twee track-and-trace-links via e-mail. Anders neem je best even contact op met ons.

Jazeker! Zodra je bestelling vertrekt in ons magazijn, krijg je een e-mail met een track-and-trace-link om je order te volgen.

Dat hangt af van de grootte. Ofwel via een pakket, ofwel door ons transport. Denk eraan om het juiste afleveradres in te geven tijdens je bestelling.

Jammer genoeg niet. Onze transporteur bezorgt je bestelling zo snel mogelijk. Je kan zelf geen bezorgdatum kiezen.

Je kan de status van je bestelling in de gaten houden via de track-and-trace-link die je van ons hebt ontvangen zodra je pakket hier vertrekt. Nog vragen? Neem gerust contact op met ons.

Neem zo snel mogelijk contact op met ons via e-mail aan sales@otium-design.com.

We kunnen je beter van dienst zijn als je deze gegevens meestuurt:

  • ordernummer
  • type beschadiging(en)
  • welk product(en)
  • welke aantallen
  • foto’s van de beschadiging(en)
  1. Verpak de artikelen ongebruikt, het liefst in de originele verpakking.
  2. Stuur een mailtje naar sales@otium-design.com om je bestelling gemakkelijk te retourneren.

Zijn de producten al in rekening gebracht? Dan storten we het volledige orderbedrag, inclusief verzendkosten, terug. Als je een deel van je bestelling terugstuurt, storten we alleen het bedrag van dat product, exclusief de verzendkosten, terug.

Let wel: als het product en/of de verpakking beschadigd zijn, kunnen we de waardevermindering aan jou doorrekenen. Draag dus zorg voor je product(en) en verpak ze goed voor je ze terugzendt.

Ontvangen wij het product in goede staat? Dan storten wij het verschuldigde orderbedrag terug binnen de 14 dagen na aanmelding van je retour.

Neen, maar je moet wel een retourlabel aanvragen via sales@otium-design.com. Vermeld meteen ook deze gegevens:

  • ordernummer
  • welk product(en)
  • welke aantallen

Na ontvangst van je bestelling heb je 30 dagen de tijd om ze te retourneren.